Produse fara zahar - cele mai sanatoase alternative

Produse fara zahar - cele mai sanatoase alternative

Noi, romanii, mancam prea mult zahar: 700g de produse dulci pe saptamana. Aceasta inseamna in medie 140 de lingurite de persoana.

Zaharurile adaugate, cum ar fi zaharul de masa, mierea si siropurile, nu ar trebui sa reprezinte mai mult de  5% din energia pe  care o obtineti din alimente si bauturi in fiecare zi. Asta inseamna aproximativ 30g pe zi pentru oricine are varsta de 11 ani si peste.

Exista o multime de moduri diferite in care zaharul adaugat poate fi listat pe etichetele ingredientelor:

  • zaharoza
  • glucoza
  • fructoza
  • maltoza
  • suc de fructe
  • melasa
  • amidon hidrolizat
  • zahar inversat
  • sirop de porumb
  • Miere 

Etichetele nutritionale va spun cat de mult zahar contine un aliment:

  • bogat in zahar - 22,5g sau mai mult din zaharul total la 100g
  • cu continut scazut de zahar - 5g sau mai putin din zaharul total la 100g

Unele ambalaje utilizeaza un sistem de codificare a culorilor care face mai usoara alegerea alimentelor cu continut scazut de zahar, sare si grasimi. 

Mic dejun fara zahar

Multe cereale pentru micul dejun sunt bogate in zahar. Incercati sa treceti la cerealele cu continut scazut de zahar sau la cele fara zahar adaugat, cum ar fi:

  • terci simplu
  • biscuiti simpli din cereale integrale
  • cereale integrale

Schimbarea unui castron de cereale zaharate pentru micul dejun cu cereale simple ar putea elimina 70g de zahar (pana la 22 de cuburi de zahar) din dieta dvs. pe parcursul unei saptamani.

republicabio.ro

republicabio.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

crudsisanatos.bio

republicabio.ro

rangali.ro

republicabio.ro

rangali.ro

republicabio.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

vitamix.ro

 

Terciul de ovaz este ieftin si contine vitamine, minerale si fibre. Faceti terci cu lapte semidegresat, 1% sau degresat sau cu apa. Daca adaugati de obicei zahar in terciul dvs., incercati sa adaugati in schimb cateva fructe uscate tocate sau o banana feliata sau piure. Sau ati putea incerca reteta noastra de terci de mere.

Pentru o abordare mai graduala, ati putea manca cereale zaharate si cereale simple in alte zile, sau puteti amesteca ambele in acelasi castron.

Daca adaugati zahar la cereale, ati putea incerca sa adaugati mai putin. Sau ati putea manca o portie mai mica si adaugati niste fructe tocate, cum ar fi o pere sau o banana, care este o modalitate usoara de a obtine o parte din 5 pe zi.

Daca painea prajita este elementul dvs. de baza pentru micul dejun, incercati paine integrala sau de grau, care are un continut mai ridicat de fibre decat painea alba si vedeti daca puteti rezolva putin mai putin din tartele obisnuite, cum ar fi gem, marmelada, miere sau ciocolata. Sau ati putea incerca optiuni fara zahar sau cu continut scazut de zahar.

crudsisanatos.bio

crudsisanatos.bio

republicabio.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

naturafresh.ro

crudsisanatos.bio

crudsisanatos.bio

plantum.ro

republicabio.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

 

Gustari fara zahar

Optiunile de gustare mai sanatoase sunt cele fara adaos de zahar, cum ar fi fructele (proaspete, conservate sau congelate), nucile nesarate, prajiturile de orez nesarate, prajituri de ovaz sau floricele de casa simple.

Daca nu sunteti gata sa renuntati la aromele preferate, ati putea incepe prin a avea mai putine. Daca gustarea dvs. are 2 batoane, consumati doar unul si impartiti-l pe celalalt sau pastrati-l pentru o alta zi.

Daca sunteti o persoana de tip „totul sau nimic”, ai putea gasi ceva de facut pentru a va lua mintea de la mancare in unele zile ale saptamanii.

Produse fara gluten | 191 alternative sanatoase la alimentele cu gluten Te-ar putea interesa si: Produse fara gluten | 191 alternative sanatoase la alimentele cu gluten

Cand faceti cumparaturi, cautati versiuni cu cantitati mai mici de zahar (si cu continut scazut de grasimi) ale gustarilor preferate. Cumparati pachete mai mici sau sariti de pungile de familie si mergeti doar pe cele normale.

Iata cativa inlocuitori cu continut scazut de calorii pentru gustarile populare:

Batoane de cereale fara zahar

In ciuda imaginii lor sanatoase, multe bare de cereale pot avea un continut ridicat de zahar si grasimi. Cautati bare care au un continut scazut de zahar, grasimi si sare. Sau incercati aceasta reteta de fructe granola pentru a va face propria.

vitamix.ro

plantum.ro

plantum.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

vianaturalia.ro

plantum.ro

plantum.ro

plantum.ro

crudsisanatos.bio

vitamix.ro

enigma-plant.ro

republicabio.ro

naturafresh.ro

naturafresh.ro

 

Ciocolata fara zahar

Optati pentru o bautura calda instantanee cu ciocolata fierbinte. De asemenea, puteti obtine ciocolata cu cafea si ciocolata cu soiuri de malt.

republicabio.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

rangali.ro

rangali.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

crudsisanatos.bio

 

Biscuiti si prajituri fara zahar

Optati pentru prajituri de ovaz, biscuiti de ovaz sau prajituri de orez nesarate, care ofera si fibre. Prajituri - inlocuiti cu un coc de coacaz simplu, cu o scone de fructe sau cu o paine de malt. Daca adaugati toppinguri sau tartine, utilizati-le cu cumparare sau alegeti soiuri cu continut scazut de grasimi si cu zahar mai scazut.

rangali.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

rangali.ro

rangali.ro

rangali.ro

rangali.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

rangali.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

rangali.ro

rangali.ro

republicabio.ro

Fructele uscate, cum ar fi stafidele, curmalele si caisele, au un continut ridicat de zahar si pot fi daunatoare pentru sanatatea dentara, deoarece se lipesc de dinti.

Pentru a preveni cariile dentare, fructele uscate se bucura cel mai bine la mese - de exemplu, ca parte a desertului, mai degraba decat ca gustare.

Bauturi fara zahar

Aproape un sfert din zaharul adaugat in dietele noastre provine din bauturi dulci, cum ar fi bauturi gazoase, sucuri indulcite, dovlecei si cordiale. O sticla de 500 ml de cola contine echivalentul a 17 cuburi de zahar. Incercati soiuri fara zahar sau, mai bine, apa, lapte cu continut scazut de grasimi sau apa sodata cu un strop de suc de fructe.

Daca consumati zahar in ceai sau cafea, reduceti treptat cantitatea pana cand il puteti taia complet sau incercati sa schimbati in schimb indulcitorii. Incercati cateva arome noi cu ceaiuri de plante sau faceti-va cu apa fierbinte si o felie de lamaie sau ghimbir.

La fel ca unele bauturi gazoase, sucul de fructe poate avea un continut ridicat de zahar. Cand sucul este extras din intregul fruct pentru a face suc de fructe, zaharul este eliberat, iar acest lucru va poate deteriora dintii.

Numarul total de bauturi din suc de fructe, suc de legume si piureuri nu trebuie sa depaseasca 150 ml pe zi - adica un pahar mic. De exemplu, daca aveti 150ml suc de portocale si 150ml smoothie intr-o singura zi, veti fi depasit recomandarea cu 150ml.

10 inlocuitori naturali sanatosi ca alternativa la zahar Te-ar putea interesa si: 10 inlocuitori naturali sanatosi ca alternativa la zahar

Sucurile de fructe si smoothie-urile contin vitamine si minerale si pot conta pentru 5 zile pe zi. Cu toate acestea, ele pot fi considerate ca maxim o portie din 5 zile pe zi. De exemplu, daca aveti doua pahare de suc de fructe si un smoothie intr-o zi, acesta conteaza doar o portie.

Ati putea incerca sa aromatizati apa cu o felie de lamaie, lime sau un strop de suc de fructe. Aveti grija insa la continutul de zahar din bauturile cu apa aromatizata: un pahar de 500 ml al unor marci contine 15g zahar - aproape 4 lingurite de zahar.

cufarulnaturii.ro

vitamix.ro

plantum.ro

vitamix.ro

crudsisanatos.bio

crudsisanatos.bio

vitamix.ro

plantum.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

 

Desert fara zahar

Elaborati cateva reguli de baza. Ai nevoie de desert in fiecare zi? Ce zici sa ai desert doar dupa masa de seara sau sa mananci desert numai in zilele neobisnuite ale lunii, sau doar in weekend sau doar la restaurante?

Trebuie sa aveti ciocolata, biscuiti si tort in fiecare zi? Daca ati manca mai rar acest tip de gustare cu zahar, v-ati bucura mai mult de ea?

Deserturile mai putin zaharoase includ fructe - proaspete, congelate, uscate sau conservate, dar alegeti cele conservate in suc, mai degraba decat in ​​sirop, precum si budinca de orez cu continut scazut de grasimi si cu continut scazut de zahar si iaurt simplu cu grasimi scazute.

Cu toate acestea, scaderea grasimilor nu inseamna neaparat un nivel scazut de zahar. Unele iaurturi cu continut scazut de grasimi pot fi indulcite cu zahar rafinat, suc de fructe concentrat, glucoza si sirop de fructoza.

Daca sunteti blocat intre alegerea a doua deserturi la supermarket, de ce sa nu comparati etichetele de pe ambele pachete si alegeti 1 cu cantitatea mai mica de zahar.

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

vegis.ro

cufarulnaturii.ro

vegis.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

cufarulnaturii.ro

vitamix.ro

cufarulnaturii.ro

 

Feluri principale

Multe alimente pe care nu le consideram dulci contin o cantitate surprinzator de mare de zahar. Unele supe gata preparate, sosurile amestecate si mesele gata pot fi, de asemenea, mai bogate in zahar decat crezi. 

O treime dintr-un borcan de sos de paste de dimensiuni medii (aproximativ 150g) poate contine mai mult de 13g de zahar, inclusiv zahar adaugat - echivalentul a 3 lingurite de zahar.

Cand mancati afara sau cumparati mancaruri de luat masa, aveti grija la felurile de mancare care sunt de obicei bogate in zahar, cum ar fi mancaruri dulci si acre, feluri de mancare dulce cu ardei iute si cateva sosuri curry, precum si salate cu sosuri, cum ar fi crema de salata, care poate fi, de asemenea, bogata in zahar.

Condimentele si sosurile, cum ar fi ketchupul, pot avea pana la 23g zahar in 100g - aproximativ o jumatate de lingurita pe portie. Aceste alimente sunt de obicei servite in cantitati mici, dar numarul zaharului se poate adauga daca sunt consumate in fiecare zi.

Obtineti sfaturi pentru a face alegeri mai sanatoase atunci cand cumparati mancare de luat masa si mancati afara.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Produse fara zahar - cele mai sanatoase alternative

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai: