Ce sunt proteinele slabe si care sunt contributiile lor in dieta?

Ce sunt proteinele slabe si care sunt contributiile lor in dieta?

Cunoscute, mai ales, pentru importanta lor in regenerarea muschilor, proteinele slabe intaresc si sistemul imunitar si sunt esentiale pentru formarea de anticorpi.

Proteinele slabe sunt nutrienti esentiali care sunt prezenti in toate grupele de alimente si care beneficiaza de sanatatea intregului organism. Acestea cresc energia corpului si, in schimb, ofera o cantitate minima de grasime. Pentru a va face o idee despre acest lucru, se poate spune ca o portie contine intre 50 si 55 de calorii si ofera doar 3 grame de grasime.

Proteinele reprezinta intre 10% si 35% din aportul caloric  al alimentelor pe care o persoana le consuma in mod normal. Aceasta inseamna aproximativ 46 de grame pentru femei si 56 de grame pentru barbati.

In continuare, va vom spune ce avantaje aduce organismului consumul de proteine ​​slabe si prin ce alimente le puteti incorpora in alimentatie.

Functia proteinelor

Proteinele sunt constituentii principali ai tesutului muscular. Printre functiile sale principale se numara:

  • Ei transporta oxigen si dioxid de carbon in sange.
  • Ele favorizeaza formarea tesuturilor care sustin si umplu corpul, cum ar fi tesutul conjunctiv, colagenul, elastina si cheratina.
  • Acestia favorizeaza buna functionare a sistemului imunitar, fiind responsabili de formarea de anticorpi care actioneaza impotriva infectiilor si de influenta agentilor straini in organism.
  • Acestea permit formarea sucurilor gastrice, hormonilor, hemoglobinei, vitaminelor si enzimelor implicate in reactiile chimice desfasurate de organism.
  • Si, in cele din urma, miozina si actina, doua dintre componentele sale, fac posibila contractia musculara , care, la randul sau, permite miscarea celulelor.

Importanta consumului de proteine ​​slabe

La toate aceste functii, proteinele slabe adauga altele:

  • Sunt ideale in diete pentru a pierde in greutate datorita continutului lor ridicat de proteine ​​si cantitatii reduse de grasimi. Acestea ofera o senzatie de satietate si astfel previn anxietatea legata de alimentatie.
  • Ele ii ajuta pe cei care fac sport sa dezvolte optim tesuturile sistemului muscular.
  • Ele afecteaza buna crestere a unghiilor si parului, precum si sanatatea pielii.
  • Consumul acestuia ne asigura si o rezerva de energie de calitate.

Alimente in care putem gasi proteine ​​slabe

Iata o lista de alimente considerate a fi surse bune de proteine ​​slabe.

Oul

Oul este alimentul care furnizeaza proteine ​​slabe prin excelenta. Este bogat in minerale, vitamine, grasimi sanatoase, antioxidanti si nutrienti esentiali pentru creier.

Este singurul aliment din care este posibil sa se separe complet grasimea. Trebuie amintit, in acest sens, ca albusul este partea care contine cele mai multe proteine. Ofera 11% proteine ​​si 0% grasimi daunatoare. 

 1 ou mare ofera aproximativ 6 grame de proteine ​​si 78 de calorii. In cadrul acestora din urma, 35% sunt proteine.

Carne 

O friptura de dimensiuni mici ofera 20 g de proteine, in timp ce o friptura de dimensiuni medii ofera 50 g de proteine.

Felul in care il gatesti influenteaza aportul de proteine. Cel mai bine ar fi, deci, sa-l prepari la cuptor sau friptura, pentru a profita la maximum de continutul proteic.

Alimente pe care ar trebui sa le incluzi in dieta ta pentru reducerea grasimii abdominale Te-ar putea interesa si: Alimente pe care ar trebui sa le incluzi in dieta ta pentru reducerea grasimii abdominale

Daca folosesti ulei pentru a o gati, alege-le pe cele sanatoase ori de cate ori este posibil. Uleiurile de cocos, avocado si susan pot adauga o nota de aroma exceptionala acestei carni.

Carne de pui si curcan

Pasarile de curte precum puiul si curcanul ofera proteine ​​slabe. Prin urmare, sunt mult mai sanatoase decat carnea rosie.  In plus, sunt foarte usor de preparat.  

Atat carnea de pui, cat si curcanul contin mai putine purine decat carnea rosie. Datorita aportului lor ridicat de acid uric, purinele sunt cauza unor boli precum artrita. Prin urmare, se recomanda consumul moderat de carne rosie. 

Peste si fructe de mare

Atat pestele, cat si crustaceele sunt surse de proteine ​​slabe. Sunt foarte sanatosi si ofera doze mari de nutrienti esentiali, cum ar fi acizii grasi omega-3.

  • Merluciu  , limba de limba sau cod  contin intre 10% si 20% proteine. Cu toate acestea, au doar 5% grasime in compozitia lor.
  • Tonul natural ofera grasimi de buna calitate atunci cand este consumat proaspat. O cana de ton contine 30 g de proteine, 179 de calorii si doar 1% lipide sau grasimi.
    • Desigur, va recomandam sa consumati ton natural, deoarece tonul din conserva contine multa sare si conservanti.
  • Crevetii sau crevetii sunt saraci in calorii si foarte bogati in acizi grasi omega-3. De asemenea, ofera si alti nutrienti, cum ar fi seleniul si vitamina B12.

Lactate

Pe langa continutul lor de calciu si continutul scazut de grasimi, produsele lactate sunt o sursa buna de proteine ​​slabe.

O cana de lapte degresat ofera 8,4 g de proteine ​​si 0,4 g de grasime.

  • Branza de vaci este o varietate foarte slaba de branza. Ofera proteine ​​de mare valoare biologica datorita originii sale animale. Ofera 12% proteine ​​si doar 4% lipide. In plus, este bogat in nutrienti. Nu numai ca contine calciu, dar ofera si seleniu, fosfor, vitaminele B2 si B12.

Linte

Lintea este bogata in fibre, potasiu, magneziu, folat, fier, mangan, cupru.

1 cana de linte fiarta inseamna 18 g de proteine ​​si 230 de calorii.

Combinand -o cu un cereale precum orezul, veti obtine o portie de proteine ​​complete. Astfel, vei incorpora aminoacizi esentiali si putine grasimi.

Daca ai vrea sa reduci consumul de carne, ar trebui sa cresti consumul de proteine ​​vegetale, prezente in alimente precum lintea. Nu uitati ca va trebui sa mancati multa linte pentru a obtine aceeasi cantitate de proteine ​​pe care ati obtine din carne.

Includeti-le in mod regulat in dieta dumneavoastra si bucurati-va de beneficiile lor

Ai spune ca incluzi suficiente proteine ​​slabe in dieta ta? Care sunt alimentele din care le obtineti de obicei? Amintiti-va ca trebuie sa mentineti varietatea in alimentatia dumneavoastra pentru a profita din plin de toate beneficiile pe care vi le ofera diferitii nutrienti. 

Daca aveti indoieli cu privire la modul de a manca o dieta echilibrata, consultati-va medicul sau un nutritionist. Profesionistii vor sti sa iti spuna ce este mai bine pentru organismul tau, fara a neglija obiectivele pe care ti-ai propus sa le atingi.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Ce sunt proteinele slabe si care sunt contributiile lor in dieta?

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×